Headhunter nodig?

Ben je op zoek naar die ene specialist maar kun je die niet vinden? Captimo® helpt met het vinden van de beste professionals

Home » Headhunter

Captimo®: Headhunter met kennis van zaken

Je kunt niet overal goed in zijn. Dat weten wij als personeelsbemiddelaars als geen ander. En dat geldt ook voor het vinden van (top)talent. De échte toppers laten zich niet altijd even makkelijk vinden. De tijd dat je een vacature plaatst op LinkedIn en wacht op de reacties is al lang voorbij. Wanneer je op zoek bent naar belangrijke spelers in jouw bedrijf, dan doe je er goed aan om een headhunter in te zetten. Het liefst één met kennis van zaken en die zich richt op een bepaalde branche of vakgebied.

Wij hebben ons toegelegd op Digital Experts; professionals met stevige wortels in de digitale wereld. Onze vakgebieden zijn Marketing, Business & Growth, Creative en Tech. Lees hier meer over de specifieke functies waarin wij gespecialiseerd zijn.

De toegevoegde waarde van een headhunter

Headhunting is eigenlijk een vak apart binnen recruitment. Een headhunter is eigenlijk een zeer ervaren recruiter die zich richt op het vinden van de beste kandidaten voor specifieke vacatures. Ze hebben een uitgebreid netwerk en gaan actief op zoek naar geschikte kandidaten. Hierbij kijken ze niet alleen naar kennis en ervaring, maar ook naar de persoonlijkheid en fit met het bedrijf.

Onze toegevoegde waarde:

  • Wij vinden snel de beste kandidaten: onze headhunters hebben jarenlange ervaring en beschikken over een uitgebreid netwerk. Hierdoor kunnen we snel en effectief geschikte kandidaten vinden.
  • Wij nemen het volledige selectieproces uit handen: we zorgen ervoor dat onze headhunters jouw bedrijf door-en-door kennen. Hierdoor kunnen ze het volledige selectieproces verzorgen zodat jij je kunt richten op andere belangrijke zaken binnen je bedrijf. Jij krijgt alleen de allerbeste matches te spreken.
  • Wij besparen je tijd en geld: het vinden van de juiste kandidaat kost veel tijd en geld. Wij zorgen ervoor dat je deze kosten kunt besparen door snel en effectief de juiste kandidaat te vinden.
  • Wij bieden maatwerk oplossingen: Onze diensten zijn afgestemd op jouw specifieke behoeften. We bieden maatwerk oplossingen die passen bij jouw bedrijfscultuur en vacature.

Samenwerken met een headhunter die jouw bedrijf écht snapt?

Tips voor werknemers om gevonden te worden door een headhunter

Zorg voor een goed LinkedIn-profiel
Headhunters maken vaak gebruik van LinkedIn om geschikte kandidaten te vinden. Zorg daarom dat jouw profiel up-to-date is en volledig ingevuld is met relevante informatie, zoals jouw werkervaring, vaardigheden, opleidingen en certificaten. Vergeet ook niet je telefoonnummer en email adres bij te werken. Zorg voor een professionele profielfoto en een duidelijke headline die jouw expertise samenvat. Vraag ook (oude) collega’s om een referentie of aanbeveling over je te schrijven!

Pro tip: gebruik ook de juiste zoekwoorden en hashtags. Headhunters zoeken vaak op trefwoorden en wanneer jij deze goed toepast in je headline en omschrijving, dan wordt je makkelijker gevonden.

Houd je cv actueel
Zorg dat je cv altijd up-to-date is, zodat je snel kunt reageren op een verzoek van een headhunter. Zorg ook dat je cv er professioneel uitziet en dat het de belangrijkste informatie over jouw werkervaring, opleidingen en vaardigheden bevat. Laat je cv ook vooral even nalezen door iemand die jou goed kent. Al is het alleen maar om te checken of er geen (spel)fouten inzitten.

Wees actief op andere sociale media
Headhunters kunnen je niet alleen vinden op LinkedIn, maar ook op andere sociale media, zoals Instagram en Twitter (soms ook Facebook). Zorg daarom dat je actief bent op deze platforms en deel interessante content. Zo vergroot je jouw zichtbaarheid en kan een headhunter jou makkelijker vinden.

Netwerken
Bouw aan een relevant netwerk van professionals binnen jouw branche en zorg dat je hier actief in bent. Dit vergroot de kans dat je door headhunters wordt gevonden. Zorg dat je contact houdt met oude collega’s en maak nieuwe connecties op bijvoorbeeld netwerkborrels en conferenties. Laat ook duidelijk weten dat je open staat voor uitdagingen.

Pak zelf de telefoon!
Benader zelf headhunters en recruitment agencies om te kijken of er interessante vacatures zijn of om jouw cv onder de aandacht te brengen. Zorg dat je op de hoogte bent van de actuele ontwikkelingen in jouw branche en geef aan dat je openstaat voor nieuwe kansen.

Blijf je kennis uitbouwen
Als je gevonden wilt worden door headhunters, is het belangrijk dat dat je relevant blijft voor het vakgebied waarin je werkzaam bent. Zorg dus voor een uitstekende professionele reputatie. Dit kun je doen door regelmatig nieuwe vaardigheden en kennis te verwerven, bijvoorbeeld door middel van opleidingen, trainingen of cursussen (en laat deze dus ook zien op je profiel!).

Werk aan je soft skills
Naast (relevante) kennis en ervaring zijn ook soft skills belangrijk. Zorg dat je communicatief vaardig bent en kunt samenwerken met anderen. Een headhunter is niet alleen op zoek naar iemand met de juiste kwalificaties, maar ook naar iemand die goed past bij de bedrijfscultuur en het team.

Wees flexibel
Sta open voor nieuwe uitdagingen en wees bereid om te reizen of te verhuizen indien nodig. Dit kan een headhunter het vertrouwen geven dat je de juiste kandidaat bent voor een bepaalde functie.

Pas op voor ‘CV-schuivers’
Helaas zijn er ook veel headhunters en recruiters die graag met hagel schieten om maar zoveel mogelijk plaatsingen te realiseren. Ze sturen letterlijk lukraak berichten om maar in contact te komen met kandidaten. Maak voor jezelf dus een afweging of de toon en manier van aanspreken bij je past. Kijk ook of het bureau een goed track record heeft of actief is in de branche waarin jij werkt. Laat je cv vooral niet misbruiken!

Tot slot: wees vooral jezelf!
Laat je persoonlijkheid en unieke eigenschappen zien in jouw online profielen en in persoonlijke gesprekken. Probeer niet te veel in een hokje te passen en wees trots op wie je bent. Headhunters zijn vaak op zoek naar iemand die niet alleen goed past bij een functie, maar ook bij de organisatiecultuur en het team. Door authentiek te zijn en jezelf te laten zien, vergroot je de kans dat een headhunter jou benadert voor een interessante nieuwe uitdaging. Iemand die niet zichzelf is en een rol speelt, valt snel genoeg door de mand!

Keertje sparren met één van onze headhunters?